Koti 360° on tarkoitettu niille, jotka markkinoivat ja suunnittelevat tuotteita asumiseen, sisustamiseen ja remontointiin.

Koti 360° avaa suomalaisten kotien ovet.

Vastaamme kysymyksiin siitä, millaisen kodin suomalaiset haluavat hankkia ja mihin muuttaa. Mihin he laittavat rahaa sisustuksessa ja kodinkoneissa? Millaisiin erilaisiin elämäntaparyhmiin asuminen ja asunnon kunnostaminen jakaa suomalaisia?

Kodin valinta on monimutkainen asia. Olemme tutkineet, millaisille elämäntaparyhmille on merkitystä asuinalueella, asuinkerroksella tai omistusmuodolla.

 

Rautakaupat ja sisustusliikkeet

Useimmat meistä ostavat kodin tarvikkeet arkisesti rautakaupoista, mutta toiset kääntyvät myös erikoistuneiden sisustusliikkeiden puoleen.

Koti 360° kertoo, mitkä sisustusbrändit, rautakaupat ja alan brändit puhuttelevat parhaiten eri segmenttejä eli elämäntaparyhmiä. Tähän ei nimittäin vaikuta pelkästään asuinpaikka ja tulotaso, vaan myös muut arvostukset ja harrastukset ovat taustalla, kun kuluttaja kääntää katseensa sisustamiseen.

Koti 360° valmistuu tammikuussa 2018.

 

Kysy lisää kodista ja asumisesta.

Lue myös Perttu Hillmanin blogi ja metodistamme.

Mikko Hormio

Mikko Hormio

mikko.hormio@ihminen360.fi