Media360° porautuu suomalaisten mediakäyttöön.

Mediakäytön ymmärtäminen avaa silmät yhteiskunnalliseen muutokseen. Osa väestöstä kirjoittaa aktiivisesti blogeja ja haluaa vaikuttaa ympäristöönsä. Mutta osa – suuri osa – haluaa olla melko passiivisia median kuluttajia. He eivät käytä aikaansa blogeja kirjoittelemalla. Sekä himobloggarit että satunnaiset iltapäivälehden ostajat ovat tavoitettavissa ja tunnistettavissa markkinointisi ja tuotekehityksesi käyttöön.

Tiedon intressi on muuttunut

Mitä muuta on tapahtunut kuin että kalifornialaiset keksivät iphonet ja sosiaalinen ihminen löysi itselleen sosiaalisen median?

Taustalla vaikuttaa se, että tiedon intressi on pirstaloitunut.

Emme enää tarvitse yhtä totuutta emmekä varsinkaan etsi yhtenäistä totuutta mediasta. Siedämme ja toivomme erilaisuutta. Siksi myös markkinoijana tai tuotekehittäjänä, viranomaisena tai varainhankinnan ammattilaisena sinun on tunnistettava, millaiselle elämäntavalle suuntaat mediaviestisi ja -tuotteesi.

Kuusi mediasegmenttiä

  • Sanomalehden lukijat
  • Mediatavoittamattomat
  • Harrastemedioiden käyttäjät
  • Aikakauslehden lukijat
  • Some-seurailijat
  • Media-aktiivit

 

 

Kysy lisää mediasta.

Lue myös Arvot 360° ja metodistamme.

Mikko Hormio

Mikko Hormio

mikko.hormio@ihminen360.fi